جوانسازی و سفید کردن واژن با مزوتراپی

آنچه می خوانید...

امروزه بسیاری از افراد در روابط زناشویی دچار مشکل بوده و برای بهبود آن و همچنین افزایش سلامت و زیبایی این ناحیه تلاش های زیادی می کنند. امروزه با پیشرفت علم می توان به این امر دست یافت. یکی از روش های متداول برای زیبایی بیشتر ناحیه تناسلی تزریق مزو های مخصوص به این ناحیه است. ازریق مزو با علکردی که دارد باعث کلاژن سازی شده و زیبایی و جوانی این ناحیه را به ارمغان می آورد. مزوتراپی با تزریق میزان زیادی از ویتامین ها، املاح، آنزیم ها و … این کار را انجام می دهد. در واقع مزوتراپی یک روش درمانی بوده که برای تمام نقاط بدن مورد استاده قرار می گیرد.

مزوتراپی ناحیه تناسلی

بانوان زیادی امروزه با مشکل تیرگی و خشکی واژن روبرو هستند که بیشتر در دوران یائسگی این اتفاق می افتد. همچنین بسیاری از افراد پس از انجام زایمان طبیعی دچار مشکلاتی می شوند که کیفیت روابط زناشویی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

مزو هایی که در ناحیه تناسلی استفاده می شوند بیشتر خاصیت جوانسازی، روشنسازی و لیفت این ناحیه را دارند. همچنین می توان از مزو های آبرسان نیز برای این ناحیه استفاده کرد. این روش یک روش زیبایی درمانی بوده که در افراد مختلف نتیجه متفاوتی دارد و باید پزشک متخصص درباره میزان نتیجه به بیمار توضیح دهد تا وی در صورت تمایل این کار را انجام دهد.

جوانسازی واژن با استفاده از مزوتراپی

پس از سی سالگی فاکتور های رشد در بدن کاهش یافته و کلاژن که ماده ای طبیعی برای جوانسازی پوست است نیز کم می شود. این کاهش باعث پیری پوست می شود و این روند رفته رفته شتاب بیشتری می گیرد. تقریبا 90% مخاط واژن از آب است، زمانی که مواد معدنی و ویتامین ها از راه غذا وارد بدن می شوند در این ناحیه رقیق شده و میزان کمی از آن ها جذب می شود که موزد استفاده فاکتور های رشد قرار می گیرد. اما این مقدار کافی نبوده و لازم است مقداری از این مواد به صورت تزریقی به این ناحیه وارد شوند تا به سلول های رشد رسیده و موجب جوانسازی شوند.

مزوتراپی دقیقا روی بافت هدف تاثیر می گذارد به همین دلیل بهتر است نزد متخصص زنان و زایمان انجام شود. زیرا پزشک متخصص می تواند تشخیص دهد که دقیقا در کدام ناحیه باید تزریق انجام شود تا نتیجه مطلوب دهد. همچنین مشکل بیمار نیز در محل تزریق موثر است برای مثال ممکن است تزریق به منظور رفع تیرگی، افتادگی، سیاهی، خشکی واژن یا پرینه ها و … انجام بشود که باید برای هر کدام در محل خاصی مزو تزریق شود.

گاهی ممکن است متخصص به استفاده از رمان های ترکیبی بپردازد، برای مثال می توان به طور همزمان لایاپلاستی را با تزریق مزو انجام داد که نتیجه بسیار بهتر شود.

سفید کردن واژن با استفاده از مزوتراپی

یکی از کاربرد های بسیار مفید موتراپی سفید کردن واژن است که انجام آن به صورت زیر است. در این روش مزوتراپی باعث تسریع گردش خون در ناحیه تناسلی شده و باعث افزایش کلاژن سازی می شود. مزو ها می توانند با تحریک شیمیایی پوست باعث رفع تیرگی و جوانسازی شوند.

مزایای مزوتراپی واژن

  1. یک عمل غیر تهاجمی بود و در مطب انجام می شود.
  2. بدون درد
  3. حفظ جوانی پوست و سفید کردن واژن
  4. بهبود وضعیت ظاهری و افزایش اعتماد به نفس

تعداد جلسات مورد نیاز

این کار چون یک روند آهسته دارد باید در چند جلسه انجام شود تا باعث تغییر ظاهر شده و نتیجه مطلوب را بدهد. معمولا تعداد جلسات لازم را پزشک با توجه به میزان تیرگی مشخص می کند. در ابتدا به دلیل افزایش یافتن فاکتور های رشد باید این تزریق تکرار شود تا بدن به مقدار لازم ویتامین داشته باشد. در نهایت خود بدن توانایی تولید کلاژن و بازسازی آن را خواهد داشت و جلسات تزریق فواصل بیشتری خواهند داشت.

برای مثال در ابتدا این جلسات ممکن است هر دو هفته یکبار انجام شوند اما با گذشت زمان به دوره های دو ماه یکبار، شش ماه یکبار و حتی یک سال یکبار می رسد. این کار فقط به منظور درمان تیرگی یا جوانسازی نبوده و می تواند به عنوان راهکار برای پیشگیری از این موارد نیز کاربرد داشته باشد.

مراقبت های پیش از مزوتراپی واژن

این روش یک روش بسیار ساده و بدون درد بوده که اگر نزد متخصص زنان زایمان انجام شود می تواند با کمترین عوارض ممکن همراه باشد. اما موارد زیر نیز می توانند باعث کاهش عوارض شوند:

  • از نوشیدن الکل حداقل 48 ساعت پیش از مزوتراپی پرهیز شود.
  • بدون مشورت با پزشک از قطع دارو پرهیز شود.
  • در صورتی که دارو های ضد التهابی مانند آسپرین مصرف می کنید بهتر است پزشک را در جریان بگذارید.
  • بهتر است یک ماه قبل از انجام مزوتراپی لایه برداری انجام نشود.

مراقبت های پس از مزوتراپی واژن

با توجه به این که این روش با تزریق از طریق سوزن انجام می شود بهتر است اقدامات زیر برای بهتر شدن نتیجه و ماندگاری بهتر انجام شود:

  • استراحت لازم بلافاصله پس از تزریق
  • تا یک هفته بهتر است در وان یا جکوزی قرار نگیرید.
  • در صورت وجود درد در ناحیه تناسلی که تنها 1% ممکن است این اتفاق بیافتد می توان مسکن مصرف کرد.
  • بهتر است پیش از انجام این روش به پزشک مراجعه کرده و در مورد تمام اقدامات قبل و بعد اطلاعات لازم را بدست آوریم.

عوارض مزوتراپی در ناحیه تناسلی

مزوتراپی یک روش بدون درد و بی خطر است اما ممکن است این روش نیز مانند دیگر روش ها دارای مشکلاتی باشد. اما با انجام دادن درست مراقبت های قبل و بعد به راحتی می توان میزان این عوارض را کاهش داد.

ازجمله عوارضی که ممکت است پس از مزوتراپی با آن ها مواجه شویم عبارتند از:

  1. تهوع در موارد خاص
  2. قرمزی
  3. کبودی جای سوزن
  4. خارش و قرمزی
  5. التهاب

عوارض بالا خطرناک نبوده و با گذشت مدت زمان کوتاهی رفع می شوند اما اگر عارضه به صوت زخم یا عفونت باشد می تواند خطرناک باشد و بهتر است زود تر به پزشک مراجعه شود. البته این عارضه بسیار نادر بوده و فقط در مطب های آلوده و یا مراجعات به پزشکی که در این زمینه تخصص نداشته است اتفاق می افتد.

هزینه مزوتراپی در ناحیه تناسلی

هزینه این تزریقات متنوع بوده و با توجه به دستمزد پزشک و میزان مزو تزریقی و هزینه کلینیک تعیین می گردد. برای اطلاع از هزینه ها می توانید به مطب رفته و پس از ویزیت از پزشک هزینه را جویا شوید.

نتیجه گیری

برای انجام هرگونه جراحی در هر ناحیه ای از بدن بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. برای تزریق مزو به ناحیه واژن بهتر است به بهترین متخصص زنان و زایمان مراجعه شود تا بهترین نتیجه با کمترین عوارض برای شما به ارمغان آید.

دکتر ویدا ناجی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *