جراحی تنگ کردن واژن

آنچه می خوانید...

آیا می دانید جراحی تنگ کردن واژن چیست و چه موقع باید برای آن اقدام کنید؟ شلی و برجسته شدن ناحیه واژن یکی از مشکلات جدی جنسی نه تنها برای زنان بلکه بین زوجین است. شل شدن واژن وابسته به ویژگی ‌های ژنتیکی و ساختاری بدن است و در نتیجه از بین رفتن تقویت ماهیچه ‌ها، پوست، مخاط و بافت ‌های نرم ناحیه واژن رخ می‌دهد. برخی از عواملی که موجب شل شدن واژن می شوند عبارتند از: آمیزش جنسی زیاد، تعداد دفعات کورتاژ، لاغری، کاهش وزن و بعد از زایمان طبیعی.

هدف از جراحی تنگ کردن واژن یا جراحی زیبایی جنسی واژن ارائه یک فرآیند پیکربندی با هدف افزایش لذت جنسی در ناحیه داخلی است. همچنین موجب اصلاح ظاهر زیبایی در ناحیه بیرونی می شود. یا جراحی زیبایی جنسی واژن ارائه یک فرآیند پیکربندی با هدف افزایش لذت جنسی در ناحیه داخلی است. همچنین موجب اصلاح ظاهر زیبایی در ناحیه بیرونی می شود.

روش های اعمال شده در جراحی تنگ کردن واژن

جراحی را می توان تحت بی حسی یا بیهوشی عمومی انجام داد. در جراحی جوانسازی واژن یا جراحی تنگ کردن واژن که جایگاه مهمی در بین جراحی های زیبایی واژن دارد، مجرای واژن با جراحی از جلو به عقب سفت می شود، مقدار کافی از مخاط و بافت عضلانی شل شده اضافی برداشته شده و ساختارهای عضلانی با بخیه زدن دوباره کشیده و سفت می شوند.

مهم ترین موضوع در زیبایی شناسی واژن نه تنها کاهش حجم داخلی است، بلکه به درستی ساختار عضلانی جدا شده از یکدیگر را دوباره به هم نزدیک می کند. با جراحی تنگ کردن واژن، پوست های شل شده در این ناحیه برداشته می شوند و ظاهر ین ناحیه بهتر می شود.

چرا ممکن است به جراحی واژن نیاز داشته باشید؟

هر خانمی که ناحیه واژن او به دلایل مختلف پزشکی دچار تغییر یا آسیب شده است، ممکن است واجد شرایط واژینوپلاستی باشد. در میان بسیاری از کاندید های روش های بازسازی علت نیاز به جراحی مشترک است که عبارتند از:

چرا ممکن است به جراحی واژن نیاز داشته باشید؟

هر خانمی که ناحیه واژن او به دلایل مختلف پزشکی دچار تغییر یا آسیب شده است، ممکن است واجد شرایط واژینوپلاستی باشد. در میان بسیاری از کاندید های روش های بازسازی علت نیاز به جراحی مشترک است که عبارتند از:

بیماران سرطانی که تحت عمل جراحی یا پرتودرمانی های گسترده برای سرطان اندام ها و ساختارهای دستگاه ادراری یا دستگاه تناسلی قرار گرفته اند.

زنان مبتلا به افتادگی دیواره واژن 

زنانی که در اثر تصادف به ناحیه واژن آن ها آسیب فیزیکی وارد شده است. 

زنان با ناهنجاری های مادرزادی (نقص مادرزادی) که بر ناحیه واژن تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، بازسازی یا جوانسازی واژن یک گزینه عالی برای زنانی است که از سلامت خوبی برخوردار بوده و دارای یک یا چند مورد از نگرانی های زیر است:

  • خطوط ساختارهای تناسلی غیر قابل ارتجاع یا کشیده شده اند.
  • درد ناشی از فعالیت جنسی یا ورزش
  • کاهش حس در هنگام مقاربت و زایمان
  • تمایل به بهبود ظاهر اندام تناسلی

نتایج جراحی واژن

در حالی که هر زن متفاوت است و اهداف مختلف این روش ها متفاوت است، نتیجه مورد نظر از این جراحی ها مشابه است:

  • تنگ کردن واژن برای بازگرداندن آن به اندازه قبل از زایمان
  • بهبود ظاهر لابیاها که می تواند منجر به افزایش اعتماد به نفس شود.
  • ورزش کردن راحت تر
  • افزایش حساسیت در طول رابطه جنسی

لازم به ذکر است که اگر چه درست است که بافت ‌های واژن می ‌توانند کشیده شوند، مانند آنچه در هنگام زایمان تجربه می ‌شود، سفت کردن بافت واژن از طریق جراحی به خودی خود تضمین کننده افزایش پاسخ جنسی نیست. در واقع، افزایش حساسیت جنسی تضمینی خودکار برای لذت بیشتر نیست.

آمادگی برای جراحی بستگی به نوع جراحی انجام شده و نیازهای بازسازی یا جوانسازی دارد. پزشک شما چندین توصیه را ارائه می دهد که باید قبل از عمل جراحی خود آن ها را دنبال کنید و در اکثر جراحی ها مشترک هستند.

عوارض جانبی بالقوه و عوامل خطر برای جراحی واژن

بسته به نوع عمل جراحی واژن، احتمالا تا حدود شش هفته بعد از عمل نمی توانید رابطه جنسی داشته باشید. مانند هر روش جراحی،در صورت مراجعه به پزشک غیر متخصص چند خطر وجود دارد از جمله:

خطر عفونت

از دست دادن حس

جای زخم

پاسخ نامطلوب به بیهوشی 

قبل از تصمیم گیری در مورد جراحی چه سوالاتی از جراح بپرسم؟

  1. آیا این روش بر توانایی من برای احساس ارگاسم تأثیر می گذارد؟
  2. مزایای این روش چیست؟
  3. خطرات کوتاه مدت و بلند مدت شامل چه مواردی است؟
  4. آیا پس از جراحی، احساس در کلیتوریس یا لابیا کاهش می یابد؟
  5. آیا می توانم از تمام محصولات بهداشتی زنانه مانند تامپون استفاده کنم؟
  6. آیا  بر بارداری و زایمان در آینده تأثیر می گذارد؟
  7. چه زمانی جراحی انجام می شود؟

جراحی سفت کردن واژن را می توان به خصوص زمانی که خونریزی قاعدگی تمام شده یا حداکثر 10 روز تا پریود بعدی باقی مانده است، انجام داد. به علت اینکه خونریزی بعد از جراحی با خونریزی قاعدگی همزمان نشود، این تاریخ ترجیح داده می شود. اگر بیمار قرص های آسپرین و ویتامین مصرف می کند، باید از 1 هفته قبل از مصرف آن ها دست بکشد.

بعد از جراحی تنگ کردن واژن

بعد از تنگ کردن واژن درد زیادی وجود ندارد. یک تامپون به مدت 1 روز داخل واژن گذاشته شده و روز بعد برداشته می شود. در نتیجه، بیمار پس از آن به راحتی به حالت معمول خود می رسد. ممکن است یک نشتی جزئی از داخل به مدت 3-4 روز ایجاد شود. نیازی به انجام کاری برای آن نیست. بیمار می تواند در عرض 1-2 روز به زندگی عادی خود بازگردد و بهبودی بافت ها در عرض یک هفته کامل می شود. چون در جراحی از بخیه های قابل جذب استفاده می شود، مشکلی برای کشیدن بخیه وجود ندارد. رابطه جنسی و زندگی معمول بعد از 4-6 هفته شروع می شود.

آیا نتایج تنگ کردن واژن دائمی است؟

نتایج جراحی سفت کردن واژن دائمی است. با این حال، اگر عاملی مانند زایمان، کاهش بیش از حد وزن و افزایش سن یک بار دیگر اتفاق بیفتد، طبیعی است که کمی شل شدن ایجاد شود، اما این شل شدن به میزان قبل از جراحی نمی باشد.

هزینه جراحی تنگ کردن واژن

جراحی تنگ کردن واژن یک جراحی با روش های مختلف است که برای آن باید به بهترین متخصص زنان مراجعه کرد. نکته ای که وجود دارد این است که در هر کلینیک این هزینه می تواند متفاوت باشد زیرا برخی پزشکان معتقند این عمل با جراحی های دیگر لازم است ترکیب شود تا بهترین نتیجه را به ما بدهد. بنابراین هزینه جراحی تنگ کردن واژن از فردی به فرد دیگر و بسته به کاربرد و اعمال اضافی با آن متفاوت است. همچنین با توجه به هزینه کلینیک و دستمزد دکتر در افراد مختلف متفاوت می باشد.

نتیجه گیری

در صورتی که شما هم یکی از افرادی هستید که نیاز دارید جراحی تنگ کردن واژن انجام دهید بهتر است پس از مزاجعه به بهترین متخصص زنان این کار را انجام دهید تا در آینده با عوارض جانبی خاصی روبرو نباشید.

دکتر ویدا ناجی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *