بالا کشیدن واژن با نخ

آنچه می خوانید...

امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی واژن وجود دارد که یکی از بهترین راه ها بالا کشیدن واژن با نخ است. همچنین با استفاده از نخ های واژن می توان علاوه بر بالا بردن، تنگ کردن واژن را نیز انجام داد. این روش از جمله روش های بسیار محبوب میان بانوان است. لیفت واژن از آن جایی که یک جراحی در ناحیه ای حساس از بدن است باید دقت شود برای انجام آن به بهترین متخصص زنان و زایمان که تبحر خاصی در جراحی های زیبایی واژن دارد مراجعه نماییم.

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند سبب افتادن واژن و پوست آن شوند که مهم ترین این عوامل عبارتند از زایمان های پی در پی به شکل طبیعی و افزایش سن. در این شرایط فرد برای بر طرف کردن افتادگی واژن می تواند پوست این ناحیه را با نخ به بالا هدایت نماید.

در ادامه به نحوه ی بالا کشیدن واژن با نخ، مزایای لیفت واژن و مراقبت ها و دوران نقاهت پس از انجام جراحی آشنا خواهیم شد. همچنین به یکی از موضوعات حائز اهمیت که ماندگاری لیفت واژن با نخ است خواهیم پرداخت.

لیفت واژن با نخ، یک قدم تا جوانسازی واژن

بالا کشیدن واژن با نخ یکی از به روز ترین متد های مورد استفاده برای جوانسازی واژن می باشد. این جراحی با به کار به ردنم نخ هایی که به شکل خار دار می باشند انجام شده و واژن را به سمت بالا لیفت می کند. پس از گذشت مدتی این نخ ها جذب می شوند و افتادگی وگشادی واژن را از بین می برند. این روش به عنوان یکی از بهترین روش ها برای ترمیم پرینه یا همان پرینوپلاستی نیز می باشد.  گشادی واژن یکی از عوامل بسیار مهم در ایجاد عفونت های متعدد در زنان می باشد که لیفت واژن می تواند با تنگ کردن ناحیه واژن از بروز آن جلوگیری کند.

رابطه ی جنسی پس از تنگ کردن واژن

یکی از مهم ترین موضوعاتی که ذهن متقاضیان لیفت واژن را به خود ارائه می دهد مدت زمان منع برقراری رابطه جنسی پس از لیفت واژن است. برای حل این موضوع باید بگوییم که مدت زمان متفاوتی برای هر فرد وجود دارد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال برای افرادی که زخم هایشان زود بهبود می یابد مدت زمان کمتری لازم است که نزدیکی نداشته باشند نسبت بهافرادی که به عبارتی بد زخم هستند. بنابراین می توان گفت افرادی که برای درمان زخم مدت زمان طوانی نیاز دارند لازم است به مدت 3 تا 6 هفته از نزدیکی خود داری نمایند.

نخ های مورد استفاده برای لیفت واژن توسط بدن جذب می شوند که این یک مزیت مهم به شمار می آید. با اتفاده از این نخ ها می توان به خوبی عضله های واژن را لیفت کرده و همچنین باعت تنگ کردن واژن شد.

بسیاری از افراد نگران بیهوشی بوده و نسبت به آن فوبیا دارند، برای این دسته از عزیزان باید بگوییم که این جراحی نیاز به بیهوشی نداشته و با بی حس کردن ناحیه انجام می شود. 

لیفت واژن باعث می شود در صورت عدم تقارن ناحیه ورودی واژن، این مشکل رفع شده و در این ناحیه تناسب ایجاد شود و واژن به شکل اولیه خود بازگردد. بالا کشیدن جز این که باعث تنگ شدن واژن می شود در روابط جنسی تاثیر داشته و سبب بالا رفتن لذت جنسی می شود. در بسیاری از مراجعین ما شاهد عدم رضایت جنسی به دلیل گشاد بودن واژن هستم که این مشکل با استفاده از نخ های لیفت بر طرف خواهد شد. بنابراین انجام این کار دارای دو جنبه درمانی و زیبایی می باشد.

مزایای لیفت واژن

لیفت واژن به طور کلی دارای مزایای زیادی می باشد که در قسمت های قبل نیز اشاره کردیم اما اصلی ترین مزیت های این روش عبارتند از:

  1. رفع گشاد بودن واژن
  2. رفع مشکلات واژن نظیر عفونت و افتادگی واژن
  3. درمان شل شدن واژن
  4. افزایش لذت در برقراری رابطه جنسی
  5. بالا رفتن اعتماد بنفس

افراد کاندید برای لیفت واژن با نخ

معمولا توصیه می شود جراحی لیفت واژن برای افراد پس از یائسگی انجام شود اما نمی توان گفت طیف سنی خاصی برای این جراحی وجود دارد و حتما باید در این سن انجم شود. بانوان در هر سنی می توانند برای حل مشکلات ناشی از گشادی و افتادگی واژن این کار را انجام دهند. اما به طور کلی افرادی که نیاز جدی به انجام این جراحی دارند عبارتند از:

  1. بانوانی که به یائسگی رسیده اند.
  2. افرادی که دارای مشکلات کف لگن هستند.
  3. کسانی که زایمان های پی در پی یا دو قلو زائی دبه صورت طبیعی دارند.
  4. افرادی که واژنشان حالت ارتجاعی خود را از دست داده و شل شده است.
  5. افراد با رابطه جنسی نادرست
  6. خانم هایی که در سن کم ارثی دچار شلی واژن هستند.

ماندگاری لیفت واژن با نخ

از آن جایی که این لیفت کردن توسط نخ های محکم خار دار انجام می شود و این نخ ها جذبی می باشند ابتدا باید منتظر جذب باشیم که 6 تا 9 ماه زمان نیاز دارد. این نخ ها پس از جذب شدن باعث تنگی و لیفت واژن می شوند و بسیاری از مشکلات ناحیه تناسلی را بر طرف می کنند. این نخ ها پس از جذب با گذشت زمان به مرور اثرشان بیشتر می شود. ماندگاری این روش را نمی توان به طور قطعی بیان کرد و با لابیاپلاستی قابل مقایسه نمی باشد.

دوره ی نقاهت لیفت واژن با نخ

این روش زیبایی درمانی دارای دوره نقاهت خاصی نبوده و نیازی به استراحت در بیمارستان و بستری شدن ندارد. در واقع این جراحی به صورت سرپایی انجام شده و با بی حس کردن ناحیه نخ ها از این بخش عبور خواهند کرد. مدت زمانی که برای انجام این جراحی نیاز است در کل نیم ساعت است و فرد بعد از اتمام جراحی می تواند به منزل بازگشته و نهایتا یک روز به محل کار خود نرود.

هزینه لیفت واژن

هزینه لیفت واژن را نمی توان به طور دقیق مشخص نمود زیرا عوامل مختلفی در مقدار این هزینه تاثیر دارند؛ برای مثال میزان گشادی واژن، نخ مورد استفاده، مقدار نخ، برند نخ، میزان لیفت و ….

همچنین با توجه به دکتر و کلینیکی که مراجعه می کنید برای انجام این کار میزان دستمزد ها متفاوت می باشد.

نتیجه گیری

لیفت واژن با نخ یکی از عمل های ناحیه تناسلی است که برای بهبود اختلالات واژن و لگن انجام می شود و نیاز است توسط بهترین متخصص زنان و زایمان انجام شود. معمولا افرادی به این روش روی می آورند که تمایلی به جراحی واژن به صورت سنگین ندارند.

دکتر ویدا ناجی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *